رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها در ابتدای دولت یازدهم حذف شد، گفت: نگاه مثبت وزیر نفت به مقوله محیط زیست سبب حذف این سوخت آلایندهشد.

به گزارش شانا، عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که یکی از منابع آلوده کننده هوای تهران تردد کامیون‌های بالای ۱۰سال است که شبانه وارد شهر تهران می‌شوند، گفت: حداقل ۳۰ درصد آلودگی تهران مربوط به این کامیون‌هاست، از این رو باید ورود کامیون‌هایی با عمر بالای ۱۰ سال به تهران ممنوع شود یا حداقل در زمان‌هایی که آلودگی هوا شدید است مانع تردد آنها در شهر شویم.

وی یکی دیگر از منابع آلوده کننده هوا را موتورسیکلت‌ها دانست و افزود: دولت چندی پیش اجازه تاسیس کارخانه‌های موتورسیکلت برقی را تصویب کرد که بر این اساس موتورهای برقی به تدریج جایگزین موتورهای موجود می‌شوند که امیدوارم این موضوع حداقل تا ۲ سال آینده عملیاتی شود.

کلانتری با اشاره به این‌که آلودگی هوای تهران با سال‌های گذشته و اوایل دهه ۹۰ قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: وضع هوا در دولت یازدهم یعنی از سال ۹۲ رو به بهبود بوده و روزهای سالم تهران هر روز افزایش یافته که این امر نتیجه استفاده از سوخت مناسب است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: موضوع محیط زیست در وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت جزو اولویت‌های نخست است، بنابراین، اطمینان دارم کیفیت هوا بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: سوخت تولیدی پتروشیمی‌ها در ابتدای دولت یازدهم حذف شد، از این رو معتقدم نگاه مثبت وزیر نفت به محیط زیست سبب حذف این سوخت آلاینده شد.